Syntrus Achmea BSN

May 15, 2020

 

 

 

Er is veel over te doen: het burgerservicenummer (BSN). Wij leggen u graag uit hoe wij omgaan met aanvragen vanaf 16 mei 2020.

Voor renteaanbiedingen vanaf 16 mei geldt:

  • Bij ons renteaanbod vragen wij een legitimatiebewijs van de klant zonder burgerservicenummer. 
  • Bij onze offerte (bindend aanbod) vragen wij een legitimatiebewijs met burgerservicenummer. Wij mogen namelijk niet eerder dan dát moment het burgerservicenummer van de klant opslaan. 

Uiteraard is het burgerservicenummer geen issue meer bij een aanvraag voor een onderhandse opname of verhoging van de hypotheek. Dan hebben wij die gegevens namelijk al.

Dit heeft allemaal te maken met de AVG 
Wij mogen het BSN pas verwerken zodra de klant bij ons de offerte heeft geaccepteerd. Eerder niet.

Wij hebben een tip voor u en de klant
De Rijksoverheid geeft tips hoe wij een kopie van ons legitimatiebewijs veilig aan instanties kunnen geven. Handige informatie voor u en de klant. U leest het hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs

 

 

 

 

Copyright © 2020 Syntrus Achmea Hypotheken
Disclaimer | Privacy Statement

 

 

 

Volg ons nu ook via LinkedIn, Twitter en Youtube.

 

LinkedIn

Twitter

YouTube

 

 

Syntrus Achmea Hypotheken
Goed voor elkaar.